Blog projetku stránek o bederkách
Zprávy, poznámky a úvahy




Letní Bouře
Archer, 24.8.2019

Mám za sebou hodně let indiánštiny, letních táborů, oddílů a různých indiánských spolků. Bederky byly součástí mého života od narození. Už když jsem byl v kolébce, tak jsem mohl vidět indiány kolem sebe v bederkách, i bez. Nepamatuji si ty chvíle prvních let mého života, na fotografiích je to tak ale zaznamenané. Jak jsem vyrůstal, tak jsem začal nosit bederky tak zhruba od mých dvou let. Bělošský vliv zde byl jasně patrný. Skuteční indiáni začínali nosit bederky až mnohem později; v šesti, v deseti a nebo až ve dvanácti letech. Děti indiánů bývaly povětšinou zcela nahé, zejména pak v těch klimaticky teplejších částech Ameriky. Však je také plná nahota nedílnou součástí našeho reenacting indian-hobbyismu podle našich původních vzorů. Platné pro děti, ale i pro dospívající a dospělé. Pravda však je ta, že nás máte větší šanci nalézt v lesích a na táborech, jak máme na sobě aspoň ty bederky, než abychom byli u stanů tee-pee zcela nazí.

Bederky. Půvabný oděv, který považuji za naprosto přirozený doplněk lidskému tělu. Být indiánem a nebo se prostě jen dobře cítit někde v lese a nebo na pastvinách; k tomu opravdu stačí jen ta bederka. Bederky mi, tak jako mnohým z Vás, prosákly do bělošského šatníku. To znamená, že v létě ve volných chvílích místo kraťasů a trenýrek nosím, když je to aspoň trochu vhodné, mou bederku. Nosím to na sobě běžně doma, když jsem v přírodě, při grilování na zahradě, zkrátka jsem v tom ochoten jít všude tam, kde jsou povoleny aspoň ty plavky nebo aspoň šortky. Jak mé oblíbené bederky vypadají? Rád nosím provlíkačky z látky, opasek mám pak obyčejně z úzkého koženého řemínku. Flapy jsou dva, vzadu a vpředu, oba tak do dvou třetin délky od řemínku ke kolenům, široké na dvě až dvě a půl dlaně, takže se rozhodně nejedná o nějaké kovářské zástěry, ale obyčejně – v současném bělošském hodnocení - o dosti odvážně vypadající oděv.

Jaký je ale ten můj vůbec nejlepší bederkářský zážitek? Jak jsem jel v pouhé bederce na koni při západu Slunce s dalšími přáteli? Jak jsem učil mladé indiány na táboře střílet z luku? Jak jsem oblékl do bederek celý neindiánský tábor mého přítele, kde jsem byl po dva dny na návštěvě v mé oblíbené roli? Jak jsem jako kluk zachránil mého kamaráda před mučením u kůlu, jak jsme pak spolu prchali lesem, jenom v bederkách, o které jsme nakonec po opětovném zajetí oba přišli, zatímco nám z našich bederek dívky z řad nepřátel udělaly stylové roubíky, aby nás pak hned nato s chlapci svého kmene oblékli do jílového bahna od temen hlav až k patám a pak vystavili jako své trofeje přivázané za ruce a nohy mezi stromy u vstupu do tábora, zatímco celý kmen snášel z lesů dřevo na oheň, ve kterém jsme se měli oba po západu Slunce proměnit v popel? O mé první bederce z plavkoviny (podle receptu ze zdejších stránek) a jak jsem ji nosil v maďarských lázních u Balatonu několik dní místo plavek? Kolik jen bylo dotazů: „… a kde se to dá koupit?“ O těch skvělých zážitcích, které zde nazýváte jako indiánské protékání krajinou, kdy jsme s přáteli doslova protékali (a stále tuze rádi protékáme) po indiánsku lesy a loukami té naší krásné české země, zejména pak v letním čase? O krásném týdnu v pískovcových skalách jednoho nejmenovaného skalního města, kam jsme se jako mladí indiánští kluci vydávali ve třech za dobrodružstvím? O bojových hrách na letních táborech, při kterých byly naše bederky často naším jediným oděvem? Takových zážitků mám plnou indiánskou stodolu. Když jsem byl ve vyhřátém tee-pee v zimě, v pouhé bederce? O zážitku, jak se mi na základní škole jeden můj spolužák smál, když mne viděl v mé pouhé bederce za městem, kde mne potkal s dalšími chlapci, jak jsem si tam užíval mou indiánštinu a jak se z něj do týdne stal indián a zároveň velký bederkář a spolu-indián, třebaže jsem jím byl původně (kvůli mé dosti odvážné bederce) označen za homo-Tarzana? Dodnes jsme velcí kamarádi, třebaže v indiánech už nejede... Jak jsem mému kamarádovi ze sousedství ukazoval mou osobní indiánskou kroniku a jak jsem s ním, mimo jiné, teoreticky a pak i prakticky sdílel jeho nadšení pro bederky nošené v letním čase? A jak jsem stavěl s kamarády jako mladý praktikant dva dny indiánský tábor pro zahajovací turnus a pokud si pamatuji, tak jsem byl tehdy opravdu jen v té mé bederce od rána do večera? Byl jsem několikrát členem smečky bojovníků, kdy jsme byli - někdy i po několik dní - na pomezí letních táborů, se kterým jsme měli dohodu, že tam budeme mít roli nepřátelských indiánských zvědů. Děti těchto táborů nás měly odhalit v rámci bojových her. Jednou jsme tak, například, ulovili čtyři chlapce, když nás měli vypátrat na jednom kopci. Svlékli jsme je, což jsme mohli, protože byli našimi zajatci. Po mučení jsme je oblékli do pouhých prérijních bederek a nechali jsme je, aby se tak vrátili zpět do tábora. Jeden z nich se za tu bederku tak styděl, že se raději vrátil zcela nahý. Však se také na nás později pěkně vyřádil, když nás nakonec, jak jinak, přemohli a odvlekli ke kůlům mučení. Zbytek z těch zmiňovaných chlapců však ty bederky nesvlékli do konce tábora; tak se jim to zalíbilo nosit.

A pak jsou zde ty tisíce větších i menších zážitků; od vaření, vyrábění artefaktů, navazování nových přátelství, poznávání jiných indian-hobbyistických skupin, vymýšlení slavností a praktikování obřadů, stavění stanů, prací v lese (jako indiáni jsme mnohokrát čistili les a vodní toky), ukládání se ke spánku po indiánsku, večerní indiánské ohně, ale i péče o kamaráda, který zrovna nebyl v kondici (ale zase to s ním nebylo tak zlé, aby musel z letního tábora domů a nebo dokonce do nemocnice), sbírání bylin, procvičování a simulace lovu, stavění různých plavidel na jezero a nebo na nějaký ten větší vodní tok, hraní indiánských her jako například lacrosse, radost z rybaření, chození pro poštu beze snahy o zcivilizování oděvu poslů, objevování skrytých tajemství okolní krajiny, stavění tajných skrýší v krajině a vůbec různých pozorovatelen, luštění indiánských zpráv, hledání zlata v potoce, představování indiánštiny v pozitivním světle, zejména pak dětem a dospívajícím z okolních táborů, nebo při různých podobných setkáních….

Ale indiánština - a vůbec bederkaření – mívá i svou intimní vrstvu. A právě o tom bude zbytek tohoto mého vyprávění. Proč předstírat, že to neexistuje. Tohle téma naopak považuji za nanejvýš přirozené. Přesto plně chápu, že je to v dnešní době územím tenkého ledu, tedy s velkou opatrností… budu pokračovat… :)

To, co vám budu vyprávět, se stalo na jednom z mých indiánských letních táborů. Byl jsem tehdy ještě chlapec, mladý indián na úrovni táborové hierarchie skaut - stopař. Byl jsem na prahu věku, ve kterém se intimní věci začínají přirozeně objevovat a projevovat. Tehdy byl krásný sluneční den. Měli jsme indiánskou Olympiádu. Ortodoxní indian-hobbyisty prosím o toleranci, indiánská Olympiáda je pochopitelně historický nesmysl, který však při aplikaci v táborovém prostředí dětí euro-indiánských bělochů funguje velmi dobře. Od rána až do pozdního večera byly naplánovány různé sportovní akce. Od lukostřelby po velký orientační běh. Mezi tím byly soutěže o nejlepší indiánské malování, o nejlepší totem (vyrobený z jílu na zpevňující konstrukci z kmínků a větví), o nejrychleji zapálený oheň (pochopitelně bez sirek), o nejlepší maskování v daném čtverci lesa, o nalezení co největšího počtu různých druhů bylin a dřev v daném čase, rýžovalo se zlato z potoka (natavené kousky mědi), hledaly se tajné schránky kolem jezera u tábora (se snahou o kompletaci textu, který měl skupiny lovců nasměrovat na hlavní indiánský poklad), pochopitelně se ten den neobešel bez turnajů lacrossu a pak tam byla další dobrá desítka drobnějších aktivit, jako třeba zápasení v bahně, přetahování se o lano, bojové soutěže s gumovými noži, šplh na laně do korun stromů, plavání přes jezero, bojové zápasení na vratkých necko-vorech, vedení slepců za pomoci zvonečků po dané trase na čas, kdy se navíc měly splnit různé drobné úkoly a tak podobně.

Tuto indiánskou olympiádu tehdy na chvíli přerušila letní bouřka z tepla. Bouřka přišla od kopců a přišla náhle. Bylo jen pár blesků, zato však přišla s prudkým větrem a pak s krátkým ale velmi, velmi silným deštěm. Bylo i pár krup. Bouře mne zastihla nedaleko u tábora ještě s několika dalšími chlapci a děvčaty. Právě jsme stříleli z luku na různé terče, od klasických plochých kruhových tečů, po figuru ze slámy v podobě těla nepřátelského indiána. Měl-o to na sobě i kus látky coby bederku. Pár šípů si ji našlo cíleně, vždy za velkého smíchu, ovšem pak také vždy za cenu ztráty bodů, protože se mělo správně cílit na srdce. Další figury měly podobu prérijních zvířat, některá v zavěšení na lanech. Byli jsme tak zabraní do lukostřelby a hledání zatoulaných šípů za terči, že nás příchod té bouře vyloženě překvapil. Pomiňme ostudu z toho, že jsme si té bouře jako indiáni nevšimli, respektive, že jsme rychlost jejího příchodu podcenili. I indiáni ale chybují. :) Než jsme v dešti doběhli do stanů, tak jsme docela zmokli. Pár krup si naše takřka nahá těla také našly, naštěstí to jen štípalo. Doběhl jsem do mého tee-pee a skryl se v něm. Mimochodem, takový déšť letní bouřky z tepla je krásný zážitek, zvláště, pokud se poslouchá z vyhřátého tee-pee. Seděl jsem na svém lůžku a byl jsem sám. Ostatní kamarádi se schovali do jiných tee-pee. Pak se ale vstupní plachta posunula a do stanu ke mně vklouzla má vrstevnice, nesmírně pohledná dívka. Usmála se na mne a zcela promočená deštěm si sedla vedle mne. Z našich těl se kouřilo, déšť bičoval plachtu kuželového stanu a nám bylo nesmírně příjemně. Měli jsme chvilku jen sami pro sebe a my jsme si to velmi dobře uvědomovali. Neřekli jsme jediné slovo. Mlčeli jsme. Dívku zaujala pára, která se mi uvolňovala s hrudi a ramen. S úsměvem mi setřela z paže kapky vody. Pak se mi podívala hluboko do očí, postavila se přede mnou a svlékla si své mokré jednodílné červené plavky, které měly prakticky totožnou barvu, jakou měla i má bederka. Dívky na mých dětských indo-táborech občas nosily jen plavky a tohle byl právě ten případ. Skalní indian-hobbyista by si nad tímto úborem dívek na půdě indiánského tábora pravděpodobně jen pohrdavě ušklíbl, my jsme ale zase až tak skalní indian-hobbyisté nebyli a bělošské plavky se tolerovaly. Jak v případě dívek, tak v případě chlapců. Nyní jsem tak zase já sledoval s obrovským zájmem, který jsem se ani nesnažil zakrýt, jak se jí z nahého těla do prostoru tee-pee uvolňovaly pokroucené svícny par. Pak vedle mne opět usedla, ještě naposledy zaváhala a pak si s obdivuhodně přirozenou samozřejmostí, která však nebyla tak zcela prostá přirozeného studu, vzala do rukou přední flap mé bederky, který mi splýval mezi stehny. Jeho spodní polovinu vyždímala z dešťové vody a když mi jej vracela zpět mezi stehna, tak se to stalo. Její dlaň mi po kratičném zaváhání, při kterém se mi opět podívala přímo do očí, sklouzla pod přední flap na má mokrá indiánská tanga. Jejich obsah v té chvíli již rozhodně nebyl měkce poddajný, spíše naopak. Tehdy to bylo poprvé v mém životě, kdy se mne takto dotkla dívka. Téměř jsem se zhroutil slastí.

„Máš úplně mokrou bederku, měl by sis jí sundat.“ zašeptala. V jejím hlase bylo čitelné vzrušení, které se tomu mému směle rovnalo. Tedy s jedním rozdílem. Já bych v té chvíli ze sebe nedostal kloudnout větu, pokud bych byl vůbec schopen něco vyslovit. V krku jsem neměl hlasivky, ale bušící srdce.

Byla to jediná věta, která v tom stanu po celou tu dobu padla. Ani mne nenapadlo, že bych její návrh nevyslyšel. Postavil jsem se a svlékl jsem se před ní z mé bederky. Veškerý náš stud jakoby byl náhle překryt ochranným štítem zvuků deště. Byli jsme oba nazí. Zůstala jen naše zvědavost a plná vzájemná důvěra. Vzala suchý ručník a celého mne osušila. Já jsem jí tuto službu vzápětí poskytl také. Pochopitelně, že s důrazem na ty nejzajímavější partie těla. Pak jsme spolu seděli bok po boku a užívali jsme si přítomnost toho druhého. K žádnému dalšímu vzájemnému doteku po dalších pět minut však nedošlo. Přesto to byla doslova exploze sdílené intimity, vychutnávání navázané vzájemné důvěry – a zvědavosti. V té chvíli jsem si přál, aby ten déšť neskončil. Ona byla opravdu velmi pohledným děvčetem a já jsem se jí zjevně líbil také. Pak zvolna přestávalo pršet. Vzal jsem si suchou bederku. S oblékáním mi ta dívka pomohla a já se její pomoci nebránil. Neobešlo se to bez důvěrných, zvědavých a velmi příjemných doteků; mnohem důvěrnějších a odvážnějších, než tomu bylo poprvé. Pochopitelně nešlo ani tak o pomoc s oblékáním bederky, jako spíše o to prozkoumávání jejího obsahu. Během té jedné krásné minuty se tak má bederka rychle prolnula s mou rozkoší, která záhy dosáhla svého nejzazšího horizontu. Kdyby se to událo jen o pár měsíců později, tak by látka mé bederky o svůj suchý status přišla.

Hned poté, co jsem byl tou dívkou naražen skrz bederku na hrot vyvrcholení, které pod jejími prsty čitelně prolétlo celým mým tělem, si vzala své plavky do ruky, políbila mne na tvář a vyběhla nahá z tee-pee do posledních kapek odcházející bouře.

Naše přátelství od toho dne již natrvalo neslo stopy po tomto našem společném zážitku. Další tři roky trvalo, než jsme dosáhli patnácti let. V té době jsme podobných společných zážitků měli za sebou hned několik. Vždy v indiánských barvách. V šetnácti letech jsme začali spolu jezdit na dospělácké indian-hobbyistické letní tábory. V devatenácti, po další takové bouři, která si naše společně sdílené tee-pee našla o jedné letní noci, se nám narodil za dalších devět měsíců náš první syn. Jeho indiánské jméno? Asi nepřekvapí, že se jmenuje „Letní Bouře“ Hrdě jej nosí již čtrnáct let.

Letní bouřky jsou krásným fenoménem. Obdivuji jejich sílu, dokonalost a krásu. Pro mne znamenají opravdu hodně. Jsou mým přímým spojením s vyšší mocí. V mém indiánském světě stojí na těch nejvyšších hodnotových příčkách. Nemám z nich strach, jen obrovský respekt. Jsou zapsány v mém životě hlubokým písmem a já bych neměnil jediné z nich.

Meoauniaea

Text je poskládán z e-mailové komunikace, podroben cenzuře a na stránkách je se souhlasem autora. Podpis a uvedené informace mohou (ale také nemusí) být editem upraveny. Autor si bez souhlasu nepřeje užití tohoto textu mimo stránky www.tewng.com.



Mýtina Orlů a Ludva, indiánské vítání Slunce
Archer, 23.8.2019

S bederkou jsem se, jak Vás zde asi nepřekvapí, poprvé naživo setkal na letním táboře. Na tento tábor jsem jezdil od mých deseti let až do mých třicátých let. Jako dítě jsem měl k mému letnímu táboru velmi blízký vztah. Byl mým druhým domovem. Každý rok pravidelně vrcholil právě letním táborem, těmi třemi týdny fantastického dobrodružství, zážitků, svobody a zejména přátelství. Na počasí obyčejně až tak moc nezáleželo, třebaže dobré počasí bylo, pochopitelně, vždy příjemným bonusem. Pokud by se mne někdo zeptal na ten vůbec nejlepší ročník ze všech těch mých táborů, tak v mnoha ohledech byl nejlepší právě ten, který prakticky celý propršel. Dobré tábory se dají poznat tak, že jsou dobré i za špatného počasí... a kromě toho jsem na tomto konkrétním táboře toho deštivého léta našel i dívku mých snů, která mi později dala dva krásné syny.

Tyto mé tábory se tehdy pořádaly tradičně  na jednom nejmenovaném místě „nad hlubokým údolím a pod vysokou horou“  na krásném pomezí  libereckého a ústeckého kraje. Dokud jsem tam jezdil jen jako chlapec, tak to byly klasické letní smíšené tábory s celou širokou plejádou celo-etapovek, jako například; Zlatá horečka na Klondiku, Eskymáci (zvláštní téma na letní táborové aktivity, fungovalo to ale skvěle), výprava na Měsíc tam a zase zpátky, do centra planety Země, Návštěva z hvězd, Stalker (na motivy knížky Anatolije Strugackého – Piknik u cesty) a další takové. Indiány, Mauglí a podobné témata, které jsou blízké bederkaření jsme tam, co si pamatuji, nikdy neměli. Co se týče oděvů, tak jsme tehdy nosili různé sportovní soupravy, trenýrky (i ty červené na tělocvik), trička, tenisky – tedy běžnou to klasiku konce osmdesátých let a počátku let devadesátých. Bederky ale nikdy. A přesto jsem se s bederkařením setkal právě na tomto táboře. Protimluv? Ale kdepak!

Tehdy, když se to stalo, jsem byl na mém táboře prvním rokem praktikantem. Praktikant má mnohem více svobody, než dítě. Tato svoboda je však tvrdě vyvážená odpovědností, kterou Vám zde jistě nemusím vysvětlovat. Dá se to ale popsat (z druhé strany) i tak, že pro děti jste coby praktikant už spíše tím dospělým a pro dospělé jste naopak spíše ještě tím dítětem. Lze si vybrat z obou těchto úhlů pohledů a oba budou správně.

Jako praktikant jsem obyčejně vstával velmi brzo ráno. Neexistovalo, že bych spal ještě v čase budíčku. Mě to ale nevadilo. Jsem ranní ptáče a kromě toho miluji rozbřesk. Zejména na letním táboře. Příchod dne je kouzelná chvíle. Jednoho takového rána, kdy Slunce bylo ještě za obzorem a jen ty nejvyšší vrcholky kopců nad táborem se sotva začínaly koupat v jeho paprscích, jsem se vracel zpět do tábora od nedalekého potoka, kde jsem té noci na jeho břehu přespal pod širákem. Když jsem byl na dohled tábora, tak jsem si povšiml, že z jednoho stanu právě vyšel jeden z chlapců. Doslova se vyplížil ze stanu. Tiše a opatrně jako indiánský zvěd opustil tábor směrem k nedalekým skalám nad tokem potoka. Hlídka u brány si ho ani nevšimla. Byl krytý řadou stanů a terénní vlnou. Přes ramena měl přehozenou deku jako pončo. Pod pončem byl zcela nahý, tedy až na indiánskou bederku z pruhu červené látky, kterou měl provlečenou mezi nohama pod řemínek kolem pasu. Že je pod tou dekou obléknutý do pouhé bederky bylo vidět jen chvilku, když si tu deku za hranicí tábora upravoval a na krátkou chvíli si ji ze sebe při tom stáhl. Neviděl mne a já na tom nechtěl nic měnit. Užasle jsem jej sledoval očima, zatímco jsem byl ukrytý ve vysoké trávě. Snad jen výsadek mimozemských badatelů z mezihvězdného korábu by mne překvapil více. Indián! Coby praktikanta mne pochopitelně zajímalo, kam že se ten chlapec tak časně ráno vydal - a navíc v takovém oděvu, který vypadal víc než jen odvážně. Přistihl jsem jej zjevně při něčem, o čem jsem neměl vědět. O čem nikdo neměl vědět. Dokonce ani jeho kamarád ze stanu o tom zjevně nevěděl, protože kdyby to věděl, tak by, jak jsem je oba znal, šel bezpochyby s ním.

U stěny z pásů křoví tam, kde nad táborem končila louka, se jeho postava rozplynula v potrhaných mlžných cárech. Jako by se o jeho tělo podělil les a mrak, který dřímal na dně údolí. Opatrně jsem se vydal v jeho stopách. Mířil vzhůru do kopce nad tábor. Šplhal po příkrých loukách a proplétal se mezi remízky, až dospěl na vrchol blízkých skal, pod kterými tekl kdesi pod mlhou potok. Stál vysoko nad krajinou ale jen pár metrů nad hladinou mlh, které pod námi vyplňovaly hluboké údolí jako bělavé moře. Tomu místu jsme říkali Mýtina Orlů. A tam, na samém okraji skály, si nechal z ramen sklouznout přikrývku. Pomalu zvedl ruce na pozdrav vycházejícímu Slunci. Prakticky v té samé chvíli mu Slunce zalilo tvář svým průzračným jasem a teplem, pohladilo mu jeho nahé tělo, sklouzo po červené bederce v jeho pasu a pak se zvolna rozlilo pod jeho nohama po červených, modrých a žlutých lučních květech. Ve stéblech trav zazářily kapky rosy jako živé diamanty. K chlapci ze dna údolí skrz šedý a výše i růžový opar vodních par stoupala tlumená píseň peřejí. Nad ním byla modrá obloha, kterou teprve před chvílí opustily i ty nejjasnější hvězdy. Nemohl jsem si nevzpomenout na Ludvu pana Foglara. Tak, jako Ludva, tak i tento chlapec před mými zraky prožíval vitální duchovní spojení s přírodou kolem sebe. Byl to doslova posvátný okamžik a já bych v té chvíli udělal cokoliv, abych tu chvíli nezkrátil byť i jen o jedinou vteřinu. Zůstal jsem opodál ve stínech kamenů (a to doslova) a jen jsem tiše přihlížel.

Tomu chlapci ten jeho úbor nesmírně slušel. Měl na sobě pouhou indiánskou provlíkačku. Červená látka jeho bederky mu po obou stranách těla splývala od pasu ke kolenům v úzkém proudu, který pod sebou v mírném vánku odhaloval tanga, respektive tu část té látky, kterou měl pod flapy provlečenou přiléhavě mezi nohama. Byl bosý. Byl velmi pohledným chlapcem, se štíhlým opáleným tělem a dlouhými světlými vlasy. Jeho tělo si našlo bederku a bederka si našla jeho tělo. Dokonalé spojení.

Po chvíli nechal klesnout své ruce zpět k tělu, otočil se, sehnul se pro svůj pláštík, opět se do něj zahalil a vydal se spěšně zpět k táboru. Ponořil se při sestupu do mlžných cárů a zmizel. Nenásledoval jsem jej. Seděl jsem tam mezi kameny zcela perplex. Nepřeháním, když tvrdím, že tahle konkrétní chvíle patří mezi ty nejintenzivnější v mém životě. Archer zde takové chvíle popisuje, jako ze byl pozitivním prožitkem doslova nabodnut na kopí od slabin po temeno hlavy. Já to měl podobné, jen mne to kopí zasáhlo do prsou, přímo skrz srdce. Extrémně silné prožitky se zde na stránkách popisují extrémně divoce a já této snaze plně rozumím - ale i tak nejsou tyto silné opisy ve srovnání se skutečností ničím víc, než jen rozpitým a vybledlým písmem. Takové okamžiky se nedají popsat. Tohle se musí prožít.

Bez jakýchkoliv pochyb vím, že kdybych měl fotografie z tohoto mého setkání s indiánským Ludvou, tak že bych tím zde na stránkách o bederkách zastínil drtivou většinu již vystavených obrázků a fotografií – a to zdejší obrazový doprovod pokládám za hodně kvalitní. Fotoaparát jsem ale toho dne neměl. Přiznám se, že jestli mi něco v té chvíli kazilo ten zážitek, tak to bylo vědomí, že je můj fotoaparát ve stanu v údolí.

Na tento zážitek jsem další dny nemohl zapomenout. Nemohl jsem si pomoci. Pro mne byl od toho rána tento chlapec po zbytek tábora… indiánem. Znal jsem jeho tajemství a věděl jsem, že mu to nesmím říct. Zaujala mne jeho bederní rouška. Proč se k tomu nepřiznat. Ten oděv se mi velmi líbil, zároveň mi ale připadal až příliš odvážný. A snad na sebe neprozradím víc, než bych chtěl, je ale rozhodně také pravdou, že ten chlapec v tom jeho indiánském lehkém oděvu vypadal opravdu velmi přitažlivě. Byla to doslova exploze intimní fyzické krásy; navíc v konturách okolností, které to celé perfektně rámovaly. A to píšu jako člověk, který se jinak považuje za příslušníka těch 96%...

Do konce táborových dnů toho roku zbýval od toho rána už jen jeden týden. Jeden týden, kdy jsem si tento zážitek zopakoval ještě pětkrát. Zbylá dvě rána ze sedmi silně pršelo a tak nebylo co (a vlastně ani jak) vítat. Chlapec alias Ludva se jinak vydával na Mýtinu Orlů každé ráno a ve stejném indiánském úboru. Poslední tři rána tam chodil se svým přítelem ze stanu. Zjevně jej před koncem tábora do svého indiánského vítání Slunce zasvětil - a nebo mu na to jeho kamarád přišel sám. Tohle se dá jen obtížně utajit, zejména před kamarádem, který spí ve stanu na druhém lůžku. To ráno, kdy šli oba chlapci poprvé spolu na Mýtinu Orlů, byl v indiánském jen Ludva. Jeho kamarád byl v teplákách a tričku. Byl na ně půvabný pohled. Ludva tehdy šplhal do skal bez svého ponča a tak byl ten kontrast obou stylů oblečení jako voda a oheň. Indián a běloch v míru na své společné cestě. Přátelství skrz vzdálené světy.

Samotný obřad vítání Slunce měl kouzelný průběh. Kamarád Ludvy byl nejprve jen divák obřadu, tak jako já. Udělalo to na něj zjevně velký dojem. Pak se beze slova ze svého bělošského oděvu svlékl donaha, postavil po boku Ludvy a pozvedl své paže Slunci na pozdrav také. Jeden v pouhé bederce, druhý zcela nahý. Trojúhelník s naší zářící hvězdou nemohl mít krásnější body v prostoru. Další ráno již měli při výstupu na Mýtinu Orlů bederky oba dva tito hoši. V totožné barvě i střihu…

Koncem toho tábora jsem měl tak ve své mysli hned několik nápadů. Jednoznačně byly všechny o indiánech. Uvažoval jsem nad tím, i když jsem byl jen praktikantem, jak by se daly zavést bederky jako táborový oděv pro kluky – a třeba i pro holky, pokud by o takový oděv projevily zájem. Jak připravit tábor v dalším roce na indiánské téma. Jak sehnat tee-pee stany. Jak vyladit indiánské celo-etapové hry v možnostech tábora. Jaké by to bylo, kdybych před celým táborem vyšel jako ten Ludva z Mýtiny Orlů, tedy jen v pouhé bederce, jako polonahý indián. Jak nahlédnout do indiánského světa Ludvy, který byl zřetelně něčím víc, než jen mělkou a pomíjivou hrou. Jak se připojit k Ludvovi a sdílet s ním to vítání Slunce. S tím posledním jsem tak dlouho váhal, až jsem to nakonec neudělal. Ale byl jsem tomu opravdu hodně blízko. Tolik jsem si přál jednu věc: kdyby za mnou přišel Ludva a pozval mne na tu Mýtinu Orlů. Tohle mé zcela konkrétní a vůbec mé největší táborové přání tak nakonec zůstalo jen fantazií a už navždy to také fantazií zůstane.

Jeden z posledních dnů tábora toho roku jsem si přesto splnil jednu z těchto mých představ. Připravil jsem si vlastní bederku podle vzoru mého mladého indiánského Ludvy. Stačil mi k tomu jen dlouhý pruh látky a tenký opasek. Soukromě jsem si pak jako indián o jedné polední pauze zmizel v pouhé bederce do lesa. Byl to nesmírně příjemný zážitek. Ten podmanivě příjemný pocit obederkované nahoty jsem si zamiloval od první minuty. Toho dne se ze mne stal aktivní bederkář plně vyladěný na styl prérijních indiánů, třebaže jsem jinak o prérijních indiánech na samém počátku mého bederkaření nevěděl zhola nic, tedy kromě toho, že takový oděv užívali.

Na Ludvu jsem se po celý následující rok těšil, až jsem se toho mého těšení trochu obával. Ta intenzita těšení byla až spalující. Ludva však na ten další tábor už nepřijel. Ani jeho kamarád se už neukázal. Už se mnou tito dva chlapci nemohli sdílet obřady vítání Slunce a vůbec všechna ta tušená indiánská tajemství Ludvy. Něco jsem si ale přeci jenom splnil. Začal jsem mou indiánskou bederku používat jako běžný táborový oděv. Nejprve se srdcem v hrdle, kde ho svíral přirozený stud a nejistota. Pro mne bylo opravdu hodně odvážné vzdát se mého běžného oděvu ve prospěch pouhé bederky na očích celého tábora. Chytlo se to ale doslova okamžitě. Odezva byla nanejvýš příznivá. Můj příklad táhl. Zejména chlapce. Pár dívek se ale také přidalo. Z nás praktikantů – a to nás tam bylo hned pět – končilo tábor tak, že jsme v bederkách odjeli bez převléknutí poslední den domů, respektive jsme se z bederek převlékli, až když to bylo cestou domů opravdu nutné. Například před nástupem do vlaku, respektive před vystoupením na pražském nádraží Holešovice. Tohle je myslím to vůbec nejlepší vysvědčení bederkám, zvláště pak, kdy dva z těchto čtyř jinochů měli k bederkám nejprve velmi, velmi a ještě jednou velmi zdrženlivý přístup. A jak jim to pak zachutnalo...:)

Indiánštinu jsem tedy na mé tábory přinesl od Ludvy, od toho fantastického chlapce, který možná vůbec netuší, že jeho tajná indiánština rezonovala na táboře po mnoho dalších let. Jak se však říká, všechno dobré má svůj konec. I mé tábory jednoho roku skončily, toho času již vyladěné na indiánství v té nejvíc odvážné podobě, kdy byly téměř indian-hobbyistické. Ale u toho konce jsem už naštěstí nebyl. Krátké vysvětlení: věk a zdraví kmenových vedoucích, série jistých nedorozumění (indiánská nahota dětí + jeden iniciativní blbec pod praporem novodobé inkvizice) a.... tak. Na mé letní tábory jsem jako vedoucí přestal jezdit z toho důvodu, že jsem se (jak tak vidím že včas, semlelo by mne to jinak bezpochyby také) odstěhoval za prací mimo evropský kontinent. Vzpomínám však stále na ta krásná léta táborů a jsem rád, že jsem zde na stránkách našel spřízněné duše. Bederku mám stále po ruce, jak jinak. Mám štěstí, že žiji v klimaticky příznivé destinaci. K bederkám a vůbec k obederkované nahotě je zde velká tolerance, takže když se, například, proběhnu po pláži při soumraku v pouhé bederce, tak to nikoho z místních už ani nepřekvapí.

P.S. Myslel jsem si, když jsem našel tvé stránky o berderkách, Archere, že ty jsi ten Ludva.
Archer: Ne, ač mi to lichotí, tak já tím Tvým Ludvou nejsem. Je však možné, že tento kluk, dnes již bezpochyby muž ve středních letech, mé stránky navštěvuje, nebo je eventuelně dříve navštěvoval.

P.S.S. Fotografie, které jsem na dalších vítání Slunce chlapcem (respektive oběma chlapci) pořídil, zmizely při stěhování. Tahle ztráta mne dodnes nesmírně mrzí. Za těch pár černobílých snímků bych dnes dal prakticky cokoliv.
Archer: Znám ten pocit...

P.S.S.S. Další roky jsem na Mýtině Orlů vítal Slunce podobně jako Ludva. Sám a nebo i s přáteli z tábora. Byla to krásná tradice, jedna z mnohých, které na to přímo navazovaly.

P.S.S.S.S Bederky a letní tábory – po tom všem mám poněkud rozporuplné pocity. Na jednu stranu bych tento oděv na tábor rád doporučil všem, kdo na tohle mají odvahu. Na druhou stranu jsou bederky a indiánská nahota na letních táborech jako klíč k těm největším průšvihům. Bez bederek a vůbec indiánské nahoty zůstávají různé Pandořiny skříňky letních táborů celkem bezpečně uzamknuty. A nebo jinak: k nedorozumění s fatálními konci je to skrz obederkovanou nahotu chlapců a dívek doslova jako zkratkou. Rozhodně tedy v Evropě a dále pak v tzv. civilizovaných částech severní Ameriky. Mí euro-indiánští přátelé by mohli vyprávět….

Děkuji za pozornost a Archerovi děkuji za edit textu.
Archer: rádo se stalo


Motýlius



Nečekaná setkání při protékání krajinou... setkání dvou časů.
Archer, 14.7.2019

Nedávno jsem byl u přátel v krásném příbramském kraji, uprostřed luk, polí, rybníků a pásů lesů. Do té nejmenované vesnice jsem se na zahradu mého přítele odstěhoval na tři dny jen se spacákem, stanem a několika dalšími drobnostmi. Tři dny, kdy člověk může zapomenout na své všední starosti. Byl jsem uprostřed přátel a kamarádek, dobrou náladu zdatně podporovalo pivo a na rožni chutné prase. Užívali jsme si to přímo skvěle. Počasí nám přálo, vlastně jsme toho na sobě ani moc nemuseli mít. Asi nepřekvapí, že jsem měl na sobe pouhou bederku Na`vi, tedy bederku, která má pouze přední flap a která má slipovou část v podobě japonského rokushaku, tedy po česku; tanga. Tento můj odvážný oděv jsem ředil klasickým evropským tričkem. Pro jistotu - a také jsem nechtěl mít spálená záda.

Druhý den jsem se podvečer rozhodl, že se půjdu projít do vedlejší vesnice. Šel jsem sám, potřeboval jsem si trochu uspořádat myšlenky. Těšil jsem se na to, jak se půjdu projít po té takřka nepoužívané silnici mezi poli. Je to krásný kousek krajiny, s remízky, rybníky, s dokonalým pohledem až k dalekému horizontu. Mí přátelé o těchto mých samotářských chvilkách ví a plně je respektují. Neurazí se, když se zvednu a na hodinu či dvě odejdu. Vlastně...si ani nevšimli, že jsem se vypařil. Ano, tušíte správně. Šel jsem se projít krajinou po indiánsku. Hned za vesnicí jsem si ze sebe sundal tričko a dál jsem pokračoval jen v mé pouhé bederce. Minulo mne jen několik aut. Zvláštní pocit lehkého studu se dostavil pokaždé, když mne tato auta míjela, u třetího auta jsem to ale přestal řešit. Ostatně tak, jako pokaždé, když se do takových aktivit po zimní pauze každý rok znovu a znovu pouštím.

Byl to nesmírně krásný pocit. Černý asfalt silnice dobrodružnému spiritu té chvíle neubíral ani kousek. Byl jsem uprostřed pečlivě udržované krajiny. Kdo tamní kraj zná, tak ví, že to není krajina, ale zahrádka. Doslova. I takové krajiny však mají svou divokou duši, kterou jsem v šikmých paprscích Slunce našel takřka okamžitě. Příjemný chladivý vítr si nacházel mé tělo, já se kochal širými lány, hladinou rybníků, třpytivými listy remízků a krásnou oblohou. Vlastně jsem jen šel tam a zase zpět. Dva kilometry do vedlejší vesnice. Proč o tom vlastně psát. Toto mé vyprávění není o mé cestě ale o tom, koho jsem na té silnici potkal.

Proti mně šli po silnici muž a žena. Byli to velmi staří lidé, jejich věk se rozhodně dotýkal osmé dekády. V té chvíli jsem cítil, jak mnou projel stín studu za můj nezvyklý úbor. Nebylo se kam schovat. Tričko jsem měl odložené v trávě dobrý kilometr za mými zády. Inu co, pokračoval jsem tedy dál. Když jsem ten starý pár míjel, tak jsem si všiml, jak se v jejich očích zračí doslova úžas. Muž mne zastavil a velmi přátelsky zahájil rozhovor. Nikdy jsem je neviděl ale už během prvních vět jsem cítil jejich sympatie. Doslova jsem se hřál v jejich přátelství a… zvědavosti. Z úvodních společenských vět ohledně krásného počasí a vzájemných dotazů na cíl naší cesty se téma našeho rozhovoru rychle stočilo na můj oděv. Muž na tom mohl nechat oči. Začal mi vyprávět o tom, že když byl on mladý chlapec, tak že chodil na gymnastiku. Tehdy, že ho trenér doslova svlékl z trenýrek s tím, že v takovém oděvu se u něj necvičí. Musel si ušít tanga. Na výraz „tanga“ si nevzpomněl a nebo mu ten výraz snad zněl až příliš odvážně. Místo toho použil opis.

"…trenýrky jsme nesměli na gymnastice při cvičení nosit. Musel jsem si ušít takové, na dnešek takové dost odvážné… jako odvážné slipy.“
„Jako adamky?“ napověděl jsem mu.
„Ano, adamky. Jako plavky, jak se to nosí i dnes. Ale ty moje na cvičení byly o hodně odvážnější. Měl jsem vlastně nahý zadek, jen s takovou šňůrkou mezi půlkama a z druhé strany to byla jen taková kapsa na to vpředu… něco takového, jako co máte na sobě, jen bez té přední zástěrky.“ on na to. Vítr během naší diskuze celkem spolupracoval, hrál si s mým předním flapem a tak bylo celkem jasné, jak to pod tím flapem vypadá. Možná jsem zbytečně vysvětloval to, co bylo zřejmé, nemohl jsem si ale pomoci.
„Tohle je indiánská bederka“ představil jsem jim můj oděv, který se jim zjevně líbil stále víc a víc. „Je to provléklý pruh látky mezi nohama, jak to nosili indiáni a – já to někdy nosím v létě místo běžného letního oděvu. Jako kluk jsem se cítil být indiánem, bederky nosím už asi od dvanácti... Na léto je to prima. A lidem se to líbí. Ne všem, ale většinou je to OK, když mne v tom tak někdo potká.“

Zvláště pro toho starého pána jsem byl jako dotek starých časů, na které zjevně tak rád vzpomínal. V očích mu již doslova svítily plamínky. Nakonec se ke mně natáhl a spiklenecky mi pošeptal něco v tom smyslu, že až budu s dívkou, nejlépe jako indiánský mladík, tak že si to s ní mám užít tak, jak se má, abych měl taky na co ke stáru vzpomínat. Byla to doslova exploze vzájemné důvěry, mezi mnou a tím starým pánem. Toto odvážně podané doporučení mi nebylo nepříjemné, jen jsem to nečekal. Jeho družka se hovoru neúčastnila, jen poslouchala a prohlížela si mne se zvědavostí, kterou se později ani nesnažila zakrýt. Byla to krásná chvíle. Přesto jsem se cítil poněkud nesvůj. Bylo to na mne celé až příliš odvážné, třebaže v každém našem slovu byla přirozenost, upřímnost a touha po sdílení našich myšlenek. S úsměvem jsem se s nimi po těch několika minutách stále odvážnějšího rozhovoru rozloučil a vyrazil jsem dál k mému cíli.

Ten starý pán mne doopravdy zaujal. Neprozradil jsem mu, že provozuji stránky o bederkách a že existují i další takoví bederkáři, jako já. Nezeptal jsem se ho na to, jak ty jeho tanga na gymnastiku vypadala, jak je ušil, z jakého materiálu a kde všude to nosil. Byla to jen ta gymnastika a nebo v tom bylo i něco víc? Nezeptal jsem se ho na spoustu věcí, které s tím vším souvisí. Abych však řekl pravdu, tak některé z mých otázek by byly asi příliš důvěrné a na to jsme se znali přeci jenom jen těch pár krátkých okamžiků. Snad jsem se polekal mé zvědavosti, kterou on sám zjevně téměř přestával držet na uzdě. Nechtěl jsem ten krásný a svým způsobem i nesmírně platonický okamžik pokazit. V zádech jsem cítil, blbě to zní, ale: obdiv. Za mou odvahu. Za hezkou bederku. Za to, že jsem se – doufám – neprojevil jako pitomec. Snad tam byl i vděk za to, že potkali něco tak nečekaného, jako obederkovaného poutníka, který jako by vypadl ze stroje času. Jsem dokonce přesvědčen, že ten starý pán byl - a stále je - sám bederkář, respektive, že aktivní bederkářství s radostí vykonával před mnoha lety. Jako gymnasta. Nebo, tedy snad, i v jiné roli. Opět další otázka, na kterou neznám odpověď. Možná jsem měl zůstat déle a nepřestat v tom nejlepším.

Po hodině jsem se nakonec vrátil zpět k mým lidem. Cestou jsem si jen z trávy vyzvedl mé tričko, které jsem si zpět přinesl v ruce. Neoblékl jsem si to na sebe. Vrátil jsem se jako bych se vrátil z měsíce Pandory. Všichni to přijali jako naprosto samozřejmou věc. Byl nádherný teplý večer, vítr se utišil a oheň pod rožněm tak krásně hřál.

Přesto mne jedna věc trochu mrzela. Děti účastníků, zejména dva chlapci, kteří si na sebe minulý rok podle mého vzoru vzali indiánské provlíkačky, se do toho letos moc nehrnuli. Jejich stud byl patrný stejně tak, jako jejich myšlenky na to, že by si to letos rádi zopakovali. Stud však nakonec zvítězil a tak jsem tam byl letos za indiána jenom já. Uvidíme za pár týdnů, třeba překročí svůj stín studu a budeme tam pak za indiány opět ve třech. Další opékání prasete je již naplánováno... :)



K bederkaření jsem byl inspirován filmem na VHS...
Archer, 13.7.2019

Předmluva Archera k následujícímu textu vyprávění...

Bederkaření každého z nás, kdo jsme bederkáři, má vždy svůj vlastní originální zdroj a následně pak i svou vlastní originální cestu. U nikoho z nás to není stejné. Může to být jen podobné, stejné to však rozhodně není. Tyto jednotlivé příběhy sbírám už léta. Lidé mi tu a tam nechávají nahlédnout do svých příslušných zážitků a do příslušných fantazií. Jsou to krásné příběhy. Vesměs jsou však indiánsky hodně divoké a mimořádně odvážné. Po všech myslitelných směrech, což je ten hlavní důvod jejich trezorové archivace.

Autoři příběhů mi například nedají svolení k publikaci a nebo jsou tyto příběhy tak intimního rázu, že by mohly být zdrojem, řekněme, vážných problémů s novodobou cenzurou. Asi nepřekvapí, že v cestě k publikování takových příběhů velmi často brání oba důvody najednou. Mnohé se dá obejít přepsáním takových příběhů do vhodnější podoby a nebo se dá napsat příběh jen na motivy originálu, jak to zde na stránkách - v některých případech - dělám. Je to vždy ostrý boj mezi autentičností a snahou o dosažení publikovatelné verze. Jak ale jen publikovat příběh, například, ve kterém si evropští indiánští chlapci a dívky hrají v letním lese s tělem jejich kamaráda, tedy s jejich zajatcem, na kterém si přehrávají zajímavé zážitky (a na to navazující fantazie vyladěné do příslušných indiánských barev), kdy byli den před tím svědky bourání těla čuníka přivázaného za nohy hlavou dolů při poctivé domácí zabijačce? Někdy z příběhu po retuši výrazně intimních prvků zůstane opravdu jen těch pár vět, třebaže originál má těch stran třeba deset. Nabízí se to napsat geniálním způsobem, a to tak, že se informace předá – ale text nebude napadnutelný mocí úřední. Překlad do legálního textu však umí sebrat víc energie, než kolik stojí sepsání původního textu a výsledek bývá nejistý. Jsou ale i příběhy, které se dají publikovat jen po relativně malých úpravách, třebaže se tyto příběhy pohybují vesměs v intimním rámci. Jsou prostě dobře a opatrně napsané a přitom nechávají otevřený prostor mezi řádky, kde se snadno dá přečíst to, co v textu... chybí. Jako například tento příběh, který následuje. Příjemným bonusem je pak fakt, že autor souhlasí s publikací. Příběh je o kráse lidských těl ve spojení s lehkými bederkami, o vzrušení z boje a o temném půvabu smrti – v indiánském rámci.

Pochopitelně jsou ale i příběhy, které se mi nelíbí a ty zahazuji hned po přečtení. S plným respektem k jejich autorům, pochopitelně. Nejsem arbitr.

Před nějakou dobou jsem se zmínil v guestbooku, že vám napíši pár příběhů z mého bederkaření, které jsem provozoval asi od jedenácti do patnácti v rámci táborů a výjimečně i sám v soukromí. Nyní vám tedy píši něco o tom, jak jsem bederkám vlastně propadl a trochu je to taky žádost o pomoc, viz dále.

Na začátku devadesátých let jsem vždy v létě jezdil na dva až tři týdny k dědovi na chatu. Děda byl poměrně zámožný, takže měl chatu dobře zařízenou, přičemž pro mě osobně byl tím nejcennějším kusem majetku VHS přehrávač a sbírka VHS. Některé VHS byly nové, oficiálně vydané po převratu, ale pak tam bylo taky pár starších okopírovaných VHS s německými filmy, většinou bez jakéhokoliv dabingu a titulků. Všechny jsem jen jednou zběžně prohlédl, jestli v nich nejsou nějaké zábavné scény, jen jeden z nich mě zaujal více, a to byl právě film, který mě dovedl k bederkaření. Celý film byl v němčině, nicméně jsem si docela jistý, že šlo o jakousi vykrádačku Pokladu na stříbrném jezeře udělanou s dětskými postavami, přičemž celý film byl určen pro mládež. Samozřejmě rozpočet byl mnohem nižší, takže místo Chorvatska a Plitvických jezer se natáčelo někde ve skalách ve středomoří a u francouzského jezera, a westernové městečko nebo ranč vypadaly o poznání méně výpravně. Naopak mě překvapilo, že banda banditů a výprava indiánů byly hodně početné (několik desítek lidí). Někde jsem četl, že v Československu se skautské oddíly podíleli na natáčení filmů, možná to tady bylo taky tak... nevím. Děj ale poměrně přesně odpovídal Pokladu na stříbrném jezeře, chyběly jen některé scény, které by asi byly příliš drahé (vypálená indiánská osada, útok banditů na ranč). Banditi, indiáni a všechny hlavní postavy – tzn. Vinnetou, Old Shatterhand, atd, jen se samozřejmě jmenovali jinak – byly teenageři (nevím, odhadem tak patnáct?). Vzhledem k tomu, že jsem nerozuměl německy, netuším jaké byly jejich „backstory", nebo jak bylo vysvětleno, že to jsou vlastně děti.

Čím mi ale tento film hlavně učaroval, jsou právě bederky indiánů, kteří se ve filmu objeví asi v polovině, potom co zajmou hlavní hrdiny a nakonec jim pomohou v poražení padouchů. Na rozdíl od Pokladu na stříbrném jezeře, který si mohl dovolit herce, kteří opravdu vypadají jako indiáni, tak zde jsou všichni normálně bílí, byť opálení. Také mezi nimi byly i holky, odhadem tak padesát na padesát. Zatímco hlavní hrdinové a banditi byli všechni teenageři, tak věk u indiánů byl celkem nesourodý; od deseti, do patnácti let. Některé menší indiánské holky ani nepotřebovaly podprsenku. Ale teď již k bederkám, na které nemohu dodnes zapomenout. Celé byly tvořeny zřejmě jedním pruhem bílé látky, který tvořil jak slipovou část, tak přední flap, který byl hodně krátký (v podstatě akorát zakrýval rozkrok). Zadní flap zcela chyběl, látka bederky byla vzadu zařezaná mezi půlky a tvořila tak pěkná tanga. Celá bederka byla bílá a místo opasku byl opět pruh bílé látky (nebo to byl bílý opasek? Nevím...). Holky, tedy ty trochu starší, pak kromě bederek měly ještě jednoduché podprsenky ze stejného typu látky. Celkově byly ty úbory hodně odvážné. Němci k nahotě v osmdesátých a devadesátých letech, jak víme, přistupovali trochu jinak... Byť na holky byl samozřejmě hezký pohled (zejména pro mé náctileté já), tak mě nejvíce zaujaly právě obederkovaní kluci. Nejsem homosexuál a můj sentiment je podobný, jako jste vyjádřil v jednom ze svých textů
(Blog, „Fotografie, klíč k indiánskému srdci“, pozn. Archera). Nahá těla chlapců se mnou nic neudělají, ale když se spojí mladí kluci s pěknou postavou a dobře provedená bederka, je to něco jiného. Indiáni z tohoto filmu mě vzrušovali v tom smyslu, že jsem si představoval, jaké to je mít na svém těle dobře padnoucí bederku. Mnohokrát jsem si přehrával scény s indiány, když mě děda nechal na chatě samotného. Těch obederkovaných kluků jsem se prostě nemohl nabažit a představoval jsem si, že jsem v tom filmu s nimi, ve vlastní dobře padnoucí bederce. Zdaleka nejlepší a nejpamětnější scénou, kterou si pamatuji prakticky záběr po záběru, je závěrečná bitva, ve které indiáni přepadnou skupinu banditů a zmasakrují je. Záběrů na indiány, jak se plíží lesem, následně střílí z luků nebo se po banditech vrhají s noži, jsem se nemohl nabažit a mnoho nocí jsem prosnil tím, že jsem v té bitvě bojoval po boku indiánů v totožném lehkém oděvu. Závěrečná bitva se také nese v o dost temnějším a intenzivnějším duchu, tvůrci se nebáli záběrů, v nichž indiáni postřílí bandity šípy, ani záběrů, kde se na ně vrhnou s dýkami. Zároveň, asi aby to nevypadalo, že banditi jsou úplní břídilové, je tam také několik záběrů, v nichž banditi zastřelí několik indiánů, přičemž umírající kluci i holky po zásahu a v pádu příšerně vřískají. Přišlo mi to na jednu stranu komické, na druhou stranu trochu kruté, dávat ve filmu pro mládež najevo, jak moc zabíjení indiáni trpí. Na konci bitvy je pak na zemi vidět mezi zabitými bandity také několik zabitých kluků a holek. Asi nejpikantnější je v tomto ohledu záběr, kdy je v jednom záběrů hned za jedním z hrdinů v trávě vidět na zádech ležící kluk, který má přední flap odhrnutý na bok a pod těsnou látkou slipové části bederky se zřetelně rýsuje pohlaví. Jako puberťák jsem si ale tehdy nemohl nevšímat ani holek (z nichž většina měla opravdu pěknou postavu), které mi v kombinaci s odvážnou bederkou a podprsenkou mnohokrát přivodily to nejintimnější vzrušení. Asi nejvíc se mi líbila jedna holka, která je jen několikrát vidět v průběhu filmu, ale v závěrečném filmu má detailní scénu, kdy je zabita hlavním padouchem. Zrzka, jedna z těch starších holek, takže již měla pěkně vyvinutý hrudník. Měla takový roztomilý obličejík a pěkně rostlé. ale nikoliv tlusté tělo. Dodnes se mi líbí právě takový typ holek. V závěrečné bitvě nabíhá s dýkou na vůdce banditů, kterému v obou pistolích došly náboje. Padouch však zpoza pasu vytáhne třetí pistoli, dívka se zastaví, úlekem se jí rozšíří oči a otevřou ústa. Následně padouch dvakrát vystřelí, dívka zaječí, chytne se za prsa, kam jí zřejmě kulky měly zasáhnout a zhroutí se k zemi na břicho, přičemž se jí při dopadu zavlní macatý zadek a stehna. Bandita k ní následně přijde, nohou již bezvládnou holku převrátí na záda a pro sichr do ní vpálí ještě další dvě rány, přičemž při každé ráně se její tělo zatřepe. Následně je padouch o pár chvil později zezadu probodnut hlavním hrdinou a bitva skončí. Té indiánské holky mi bylo opravdu moc líto, přijít o život úplně na konci bitvy, ale tak už to holt občas chodí. Mnohokrát jsem fantazíroval, že jí jako indiánský kluk na poslední chvíli zachráním.  Nevím, jaký byl smysl této až přehnaně sadistické a odvážné scény, asi aby bylo jasné, jak zlý hlavní padouch vlastně je.

Těch scén v závěrečné bitvě bylo ještě o něco více. Například hned na začátku bitvy, potom co indiáni zkosí prvních pár banditů šípy, je tam dlouhý záběr, kdy indiáni (v záběru je jich vidět asi pět) vybíhají z lesa, po několika sekundách po nich bandti vystřelí a tři indiáni se s jekotem zhroutí k zemi; dva kluci, jeden starší, druhý mladší, a jedna holka, jedna z těch menších, teprve s náznakem poprsí. Následuje prostřih jinam, za pár sekund je pak zase záběr na stejné místo, kde z lesa vybíhají hlavní hrdinové a proběhnou kolem mrtvol těch tří zabitých indiánů. Jeden z kluků, ten starší, leží na břiše zadkem směrem ke kameře, má roztažené nohy, takže mu je vidět, jak mu tanga protékají mezi půlkama a jak se mu hluboko mezi nohama nad pohlavím rozšiřují. Z druhého kluka toho moc vidět není, leží na zádech s pokrčenýma nohama. Holka leží na boku směrem ke kameře, nohy má sevřené u sebe, přední flap spadnutý k zemi na boku, takže je vidět trojúhelníček slipové části bederky, který jí překrývá rozkrok a zajíždí mezi nohy. Směrem ke kameře má obrácenou hlavu a je vidět její strnulý obličej se zavřenýma očima a otevřenou pusou. Když jsem se na tuto scénu koukal znovu, vždycky mě fascinovalo sledovat ty tři indiány, jak na začátku vybíhají z lesa a netuší, že již za pár sekund zemřou a jejich bezvládná, polonahá těla zůstanou ležet na zemi.

Byl tam jeden hezký a už starší indiánský kluk (minimálně patnáctiletý kluk), s "holčičím" obličejem. Měl blond vlasy, tělo opálené a bez chloupků. Přiznám se, že mě opravdu vzrušoval. Během bitvy se chystá vystřelit z luku po banditovi, ale ten z pistole vystřelí dříve a kluka zabije. Kluk vykřikne, rozhodí rukama a padne na záda k zemi, přičemž při dopadu vyhodí nohama do vzduchu. Při tom mu odlétne flap na bok a odhalí tak tu přirozenou hmotu pohlaví, která je překryta jen těsnou látkou. Když rozkročené nohy dopadnou na zem, tak se mu ten obsah právě odhalených tang roztomile otřese... Některé části pásku té kazety VHS jsem brousil pod čtecími hlavami přehrávače opravdu nesčíselněkrát a dělalo to se mnou doslova divy.

No a ještě poslední scéna, na kterou si pamatuji a kterou jsem ještě nepopsal. Tři holky postupují proti banditovi, který do nich začne pálit a dvě z nich zastřelí. Holky se příšerným jekotem zřítí k zemi, třetí indiánka pak banditu konečně zabije. Následuje záběr zpět na přeživší indiánku, kolem které probíhají další indiáni a mrtvoly těch dvou zabitých holek jsou opět vidět na zemi. Obě leží na břiše a je jim tak vidět jejich nahatý zadek. Jedna má ruce podél těla, druhá je však má kolem hlavy, takže z boku je vidět i její rýsující se prso.

Bohužel asi po čtyřech letech děda tyhle staré VHS vyhodil a ten film jsem tak nezvratně ztratil. Název vůbec netuším. Na okopírované VHS uveden nebyl a ve filmu také ne. Rád bych ten film ještě někdy našel... Pokud ho znáte, tak bych vám byl fakt vděčný za jakoukoliv informaci. Jedním z důvodů, proč ten film chci tak moc znovu najít, je ten, že v tomto ohledu pro mě představuje naprostý zlatý důl a ideál. A také klíč k podstatné části mých indiánských fantazií a vůbec mého dětství.

Jinak jak už jsem psal, právě tenhle film ve mně tehdy probudil vášeň pro bederkaření, a další léto jsem tak poprvé odjel na indiánský tábor. Začal jsem s jednoduchými decentními bederkami, ale postupem času se propracoval k obdobě bederek z toho filmu... O tom někdy jindy.

James






This page is part of a website project dedicated to loinclothed theme.
Homepage is here.