Obrázek dne - the picture of the day - ’awa rel
1959.
Ha`awina i He`e Nalu by Arthur Johnson
1000 x 665 pix (with border)
Surfer lesson.
Dobře uvázaná / sešitá thong bederka padne na tělo s lehkostí a přesností, jako by to byla přirozená sekundární kůže. Zvláště pak, když se v ní plave ve vodě. Tento mladík na prkně
je toho skvěým příkladem.
Source: www.hilofineart.com
30.11. 2018
1958.
Art of Herbert Morton Stoops, book illustration - Hiawatha´s Childhood
Book is written by Henry Wadsworth Longfellow
1519 x 1500 pix
White strip of linen perfectly used by that boy. Wonder, how many boys tried the same dress, inspired by that book.
Source: poemsrom.co
29.11. 2018
1957.
Art of Georges Ramaioli, 3 Sioux - comic
2550 x 2547 pix
Source: xn--georges-ramaoli-dqb.fr
28.11. 2018
1956.
Art of Ron Embleton, Portrait of an Indian Chief on Horseback
900 x 1209 pix
Osobně bych preferoval, kdyby tento indián na sobě neměl ten nábojový pás. Trochu kazí čisté linie jeho hezké bederky... :)
Source: bookpalace.com
27.11. 2018
1955.
Art of Derib, Buddy Longway - comic
900 x 1209 pix
US Dragoons 1850s attack Indian camp.
Source: bande-dessinee.tumblr.com
26.11. 2018
1954.
Degar Montagnard Indigenous People Vietnam - 1929
1000 x 1313 pix
This is an original 1929 photogravure of two men of the Degar or Montagnard people of Vietnam. The caption underneath the photograph labels the men as part of the Moi tribe, a pejorative term. The photographer of this image is Dr. Martin Hürlimann of Berlin, Germany. His photographs were largely composed of cities and civilizations, and taken mostly with a Sinclair camera.
Source: www.periodpaper.com
25.11. 2018
1953.
Anti-Tuberculosis Association Poster
1920 x 1080 pix
BTW, ten konkrétní znak na bederce indiána nemá s děním v Evropě třicátých a čtyřicátých let nic společného.
Source: centricdrive.com
24.11. 2018
1952.
Anti-Tuberculosis Association Poster
451 x 600 pix
Jak propagovat zdravé tělo, tedy konkrétně tělo bez tuberkulózy? No přece extrémním příkladem zdraví, lidské krásy a
hezky vypadajícího oděvu. Indián v dokonalé tělesné kondici a v pouhé bederce je pak skvělým výběrem.
Source: www.wisconsinhistory.org
23.11. 2018
1951.
Art of Sergio Toppi, Ticonderoga, Nuages, 2002
1072 x 1497 pix
V barvě lesa a trav. V barvě indiánské kolébky tohoto bojovníka, jeho života, i místa jeho posledního složení kostí. Všeobjímající zelený svět od počátku do konce. Člověk by snad věřil, že krev těchto indiánů není červená.
Source: isasteryear20xx.blogspot.com
22.11. 2018
1950.
Art of N.C. Wyeth, Indian Lance
12180 x 1811 pix
"Nepřítele si nabodnu na kopí jako rybu na rožeň...."
Source: www.pinterest.fr
21.11. 2018
1949.
Tightrope walk, art of Tashina Kalmbach
1024 x 1448 pix
Pozor, obsah této bederky je křehký a zranitelný. Pád z lana by znamenal smrt pro tělo a konec všeho, čeho tento chlapec dosáhl po narození, jako i jeho snům a plánům do budoucna.
Možná právě tohle nás na podobných aktivitách fascinuje. Ta blízkost fatálního konce, hra se smrtí.
Bederka tohoto chlapce je v jeho pase posazena o několik málo centimetrů výše, než by - snad a podle mého - měla.
Upřímně, kdybych byl na jeho místě, tak bych si vlastní bederku strachy setřásl až ke kotníkům..., vedle toho je těch pár centimetrů tedy jen drobnou, hravou a laskavou nedokonalostí.
Source: www.deviantart.com
20.11. 2018
1948.
Jaguar Warrior Aztec
739 x 1036 pix
Slipy s výrazným tanga laděním a z jaguára? Pro aztéky nic zvláštního. Další obrázek, který rehabilituje opomíjené a opovrhované slipové bederky.
Existovaly a nejsou nesmyslem, ať se nám to líbí a nebo ne. Vlastně... střihem odpovídají slipovým plavkám, pravda, s poněkud odvážnější zadní částí,
která v takových případech bývá velmi často v podobně pouhého provazce látky protékajícího mezi hýžděmi, případně i jen provázku. Vsadím boty na to,
že i tento válečník má své
slipy v zadní části přesně takové, tedy s naprostým minimem látky.
BTW, to, co má v rukou opravdu není pádlo. Tohle je naopak velmi účinná a smrtící zbraň. Pádlovat by se s tím ale, nakonec, taky dalo...
Source: underdog.dreamcomics.com
19.11. 2018
1947.
Art of Didier Cromwell, The Last of Mohicans, comic art
638 x 850 pix
Obrázky kreslíře Didier Cromwell ukazují divokost a extrémně krutou brutalitu indiánského světa pronikavěji, než by dokázal obyčejný film a nebo série fotografií. Jsou doslova intimně divošské.
Realitu historie svlékají až do... překrásných bederek..., takže prakticky donaha. Tyto obrázky jsou horkým kandidátem pro novou fotogalerii, první po letech na zdejších stránkách.
Source: librosenvenenados.blogspot.com
18.11. 2018
1946.
Prince of Death, art of Tashina Kalmbach
1024 x 1448 pix
Zkrácené vyprávění jednoho z bederkářů:
"...před mnoha lety jsem jezdíval s mým oddílem na letní indiánské tábory.
V jedenácti, možná ve dvanácti letech jsem si na jednom takovém táboře naplno uvědomil,
že se mé tělo skládá z kostí, masa, vnitřností a kůže. Že je smrtelné. Tohle všechno jsem tehdy pochopitelně věděl i před tím. Jasně jsem si to ale dal dohromady až poté,
když jsme se na tom táboře vzájemně malovali na nahá těla, když jsme se ve dvojicích navzájem zkoumali; osahávali jsme si kosti, poslouchali
jsme si navzájem srdce (atd., byla to
součást výuky lidské anatomie jedním z vedoucích), když jsme si hráli na první pomoc zraněnému a nebo když jsme si hráli hry, ve kterých jsme lovili a
pak svazovali naše "nepřátele" jako naše zajatce.
Smrt a obederkovaná nahota...
něco mne na tom od té doby, svým esteticky intimním způsobem,
stále přitahuje. Zvláštní je, že to musí být v indiánském duchu, jinak se to kouzlo hned ztrácí."
Source: www.deviantart.com/tashinakalmbach
17.11. 2018
1945.
Ta-oi villager makes tobacco water pipe in Attapu Province
photographer: Sage, William
1005 x 1500 pix
This Ta-oi man is making a tobacco water-smoking pipe from a section of bamboo. He is wearing a traditional loincloth, which few of the men still wore then. He is a refugee from Saravan Province now living in the Houei Kong Cluster in Attapu Province, along with a few other Ta-oi families from Saravan.
Source: digicoll.library.wisc.edu
16.11. 2018
1944.
Indian-hobbyism, USA
640 x 960 pix
Knife vs axe
Source: shared private collection / photoalbum
15.11. 2018
Source: www.getty.edu
14.11. 2018
1942.
Oklahoma Native American photo
1372 x 4000 pix
Date: 1850 - 1900
Source: collections.gilcrease.org
13.11. 2018
1941.
Herbert Morton Stoops, Blue Book Magazine Illustration
638 x 1547 pix
Jedna ze zajímavostí našeho bederkářského světa je, že někteří z nás se v bederce cítí nejlépe v bělošské roli, přestože čerpají (čerpáme) indiánské téma doslova do dna.
Být bělošským klukem v pouhé bederce uprostřed skutečných indiánů, kteří třeba nejsou tak úplně přátelští, je velmi přitažlivé
téma. Bederkářství může jít hlouběji pod kůži touto nepřímou kladkou, než když se to "brousí" přímo. Sám mám takovou osobní zkušenost. Podobné fantazie jsem měl jako kluk velmi často, v tomto jsem byl jako mladý bederkář celkem... univerzální.
Mladý bělošský kluk v obederkovaném outfitu má za kamaráda medvěda a dva indiáni na kánoi nevěří vlastním očím. Skvělá pohádka s dobrodružným rámcem.
Mít za kamaráda medvěda a být v pouhé bederce? Realisticky vzato, z toho kouká nahá, čerstvá a chutná večeře. Pro toho medvěda.
Source: comics.ha.com
Uncropped picture: 1941_uncropped.jpg 3000 x 2069 - 651 KB
12.11. 2018
1940.
Native indian reenacting, USA, 11/11
637 x 1069 pix
Skrz tento obrázek se přímo dotýkám mého nikdy nesplněného snu být coby chlapec na letním indiánském táboře v... přesně takovém outfitu a v přesně takové roli.
Tento chlapec na vlastní kůži (a bederku) žije mé vlastní fantazie. Nesmírně mu to sluší. Tento obrázek patří k tomu vůbec nejlepšímu, co jsem kdy na fotografiích viděl.
I would like to thank to owner of these pictures for his kindly sharing of it with us, that serie of 11 pictures is... just great.
Source: shared private collection / photoalbum
11.11. 2018
1939.
Native indian reenacting, USA, 10/11
622 x 940 pix
K proměně v indiána stačí jen trocha barvy a bederka. A snad i možná nějaký ten žejdlík odvahy k takto pojatému reenactmentu. Tohle je čirý styl bez zbytečného balastu. A funguje to perfektně.
Source: shared private collection / photoalbum
10.11. 2018
1938.
Native indian reenacting, USA, 9/11
478 x 719 pix
Dvoubarevné vystínování nahého těla tohoto indiánského válečníka je zde skvěle doplněno bederkou. Přichází historie, aby nám zkrz toto živé tělo
vyprávěla své dávné příběhy a legendy indiánských světů.
Source: shared private collection / photoalbum
9.11. 2018
1937.
Native indian reenacting, USA, 8/11
659 x 960 pix
Source: shared private collection / photoalbum
8.11. 2018
1936.
Native indian reenacting, USA, 7/11
720 x 960 pix
"Tohle není kostým, tohle je oděv mého oblíbeného způsobu života.
Source: shared private collection / photoalbum
7.11. 2018
1935.
Native indian reenacting, USA, 6/11
720 x 960 pix
"Levou stranu těla mi namalovali chlapci a o pravou se postaraly dívky kmene."
"To jsem viděl, zvláště pak to jemné ladění hraniční čáry středu, s tím si dali opravdu záležet.
"Já jim do toho nekecal."
"Do bederky jsi se ale nakonec oblékl sám, že?"
"Ne! Zaštěkal pes, bederka se v trávě lekla a sama mi skočila na tělo."
"...!!!"
Source: shared private collection / photoalbum
6.11. 2018
1934.
Native indian reenacting, USA, 5/11
720 x 960 pix
Na indiánském anti-gravitačním čtyřnohém přibližovadle pluji krajinou jako plachetnice po moři. Sice nevím, co je to plachetnice, o moři jsem slyšel jen v kmenových mýtech a kůň
je pouhý import bledých tváří, proč si ale jen takovými detaily nechat kazit ten krásný den. Cítím se dobře. Intimně duchovní prožitek indiánství mi jde přímo srdcem.
Snad ochutnávám něco z mých minulých životů, snad si jen plním mé dávné dětské sny, snad...
Source: shared private collection / photoalbum
5.11. 2018
Source: shared private collection / photoalbum
4.11. 2018
1932.
Native indian reenacting, USA, 3/11
604 x 454 pix
"... a nebylo by lepší se před tím malováním těla na chvíli svléknout do naha?
"Určitě jo, ale co ty bledé tváře kolem?"
"Z bláta do louže, už teď jsou na nás zvědaví jako veverky..."
"Takže bederky dolů?"
"Raději ne, to by zase Archer nespokojene funěl..."
"Kdo?"
"Neřeš..."
Source: shared private collection / photoalbum
3.11. 2018
1931.
Native indian reenacting, USA, 2/11
1151 x 863 pix
Family bonds was (still is) very strong among indians.
Source: shared private collection / photoalbum
2.11. 2018
1930.
Native indian reenacting, USA, 1/11
500 x 333 pix
Dead body ready for the very last fun of a winning tribe. It will be stripped (it will not be obviously any hard work) and then it will be cut apart in the most brutal way ever. Indians enjoyed
it. The only thing they enjoyed more was... to play the same game, but with alive enemy.
Source: shared private collection / photoalbum
1.11. 2018
This page is part of a website project dedicated to loinclothed theme. Homepage is
here.