Obrázek dne - the picture of the day - ’awa rel
2233.
Art of Edward Kucera, From a Distance
734 x 600 pix
Kůň, dalekohled, látka bederky mladého lovce a - má-li u sebe nůž - i kov čepele, to vše je spojeno s příchodem bledých tváří na americký kontinent.
A přesto je to ryze indiánský obrázek, co myslíte? Přestože jediné místně originální je... to nahé lidské tělo a možná opasek + nohavice.
Obrázek jsem se léta snažil najít ve vyšším rozlišení. Nepodařilo se, přesto neztrácím naději. :)
Source: sheltonsmith.com
31.8. 2019
2232.
Art of Joel-Lagerwall
1080 x 1350 pix
Vyrostl do síly a krásy. Dokonalá poezie divokého lidství v indiánských konturách. Takového bych si přál mít za přítele - a nebo za nepřítele. Obojí by se vešlo do mého světa indiánských fantazií, které jdou v mém stínu už od dětství jako mí věrní průvodci. Kdo to tak také má, tak ví, že je to nesmírné bohatství a zároveň prokletí.
Source: deviantart.com
30.8. 2019
2231.
Antique Photo Young Man in Loincloth, Japanese c. 1920s
1205 x 1600 pix
Japonský mladík v bederce, která je doslova uni japonsko-indiánská.
Source: ebay.com
29.8. 2019
2230.
Antique Photo, Young Man in Loincloth, Japanese, c. 1930
1140 x 1600 pix
Jako kluk jsem měl takové plavky. Svým nezvyklým střihem (i na tehdejší dobu osmdesátých let) se rychle staly itemem mého indiánství. Nosil jsem je ani ne tak jako plavky, jako spíše indiánskou bederku. Bederka bez flapů. Většinou jako mořský indián, kterému v žilách kolovalo i těch pár kapek Pátka z knihy Robinson Crusoe. Příběh na toto téma bude později přidán na stránky.
Jinak v originále má tento mladík na vintage fotografii na sobě rokushaku. To je něco jako... řekneme... taková tanga, která se na tělo neoblékají, ale uvazují z dlouhého pruhu látky.
Source: ebay.com
28.8. 2019
2229.
Art of Michael Dudash, He Who Stands Tall
1033 x 1500 pix
Luk je kondenzátor síly. Přijme ji a pak ji ve zlomku sekundy vypustí. Hrotem napřed. Účinná, tichá, smrtící, jednoduchá zbraň.
Source: www.cmdudash.com
27.8. 2019
2228.
Art of David Yorke
1800 x 2716 pix
Blíží se podzim, ptáci odlétají na jih. Zatím je ještě teplo, bederka stačí. Dny mladého podzimu ale utíkají. Ochladí se.
Source: davidyorkeart.com
26.8. 2019
2227.
Art of Robert Farrington Elwell, The Council Lodge
1117 x 1600 pix
Source: lotsearch.net
25.8. 2019
2226.
Art of Z.S. Liang , Arapaho Scout
749 x 1024 pix
Polonahý protéká tropickou nocí indiánských plání, červená látka bederky protéká mezi jeho stehny, dobrodružné kulisy a hezký kostým k velkým příběhům jsou připraveny.
Tam, kde skončil Liang svou práci, tak tam může začít naše fantazie. Rád dávám takovým obrázkům příběhy, jsou pak jako jejich aura.
Source: jacksonholeartauction.com
24.8. 2019
2225.
Art of Jim Norton, In the Moonlight
756 x 1024 pix
Tisíc a jedno tajemství indiánských nocí.
Source: jacksonholeartauction.com
23.8. 2019
2224.
Art of Antonio DiDonato, Spirit of Wapiti
2512 x 3366 pix
Na linii opasku perfektně srovnaný přední flap...
Source of a picture: N/A
An author´s facebook: facebook.com - Antonio DiDonato
22.8. 2019
Source: www.flickr.com - Ali Eminov
21.8. 2019
2222.
Art of Don Oelze, The Protected
842 x 842 pix
Chvíle míru. Bez účinné zbraně a muže ochotného takovou zbraň užít by však taková chvíle byla jen jako naivní sen. To je něco, co radikální pacifisté nechtějí a nebo neumí pochopit.
Source: facebook.com - Don Oelze
20.8. 2019
2221.
Art of John Fawcett, Good Company
1919 x 1604 pix
Podle mého názoru by měl být přední i zadní flap indánské bederky skromný na dekorace. Spodní pruh odlišné barvy na flapech
je ještě OK, další kreace však už zpravidla bývají na škodu věci.
Source: www.johnfawcettstudio.com
19.8. 2019
2220.
Art of Eanger Irving Couse, Spirit of the Pool, 1913
1745 x 1440 pix
Over the years Couse painted several pictures based on the subject of prayers to the water spirits indicating that he recognized the importance of this subject to Native Americans.
This picture was painted in the summer of 1913 and was sold to C. B. Judd of Grand Rapids in January of 1914. Typically Couse painted a small oil study for most of his larger paintings. His sales record shows that his 8 x 10 study for Spirit of the Pool was sold in March of 1918.
Source: www.cdaartauction.com
18.8. 2019
2219.
Art of Reynbold Brown, Atacking Buffalo
745 x 580 pix
Stačí protnout míchu tomuto kolosálnímu zvířeti a je to jako na vypnutní vypíněčem. Blízké zacílení šípem pak byla prakticky nutnost.
V období před
bělošským importem koní na americkou půdu
se indiánům o této technice lovu mohlo jenom zdát.
Source: reynoldbrown.com
17.8. 2019
2218.
Art of Reynbold Brown, Killing Buffalo
1241 x 981 pix
Bizon přinášející smrt. Ta si právě našla koně jezdce. Jezdec však od bran smrti také není daleko.
Source: reynoldbrown.com
16.8. 2019
2217.
Art by Bert Geer Phillips, Deer Hunter, Taos, 1927
1842 x 1440 pix
Téměř nesmělý pohled na zdroj obživy.
"Mám jim tam poslat smrtící šíp, či nikoliv? Toť otázka..."
Na jedné straně lidský hlad, odpovědnost za lid jeho kmene, na druhé krása a majestátnost těchto zvířat.
Source: www.cdaartauction.com
15.8. 2019
2216.
Oil on Board by Shep Chadhorn, Indian brave on horseback
1024 x 776 pix
"Chadhorn was a Blackfoot American Indian who had formal training at the Art Institute in New York. Known for several magazine and publication type art. Most of his works have been exclusively sold out of the Country Store Gallery and other galleries in the Southwest."
Source: www.icollector.com
14.8. 2019
2215.
John Buxton, A Rare Sight - Eastern Bison
640 x 468 pix
Pro červenou barvu mám ve spojení s bederkou na nahém lidském těla (zejména pak v indiánském pojetí) nepokrytou slabost. Zvláště, pokud je vyladěna v takových krásných texturách...
Source: https://www.buxtonart.com/
13.8. 2019
2214.
Bo Mathisen, Wajapi tribe
951 x 634 pix
Pouhá červená bederka jako oděv do školních lavic? Pro mnohé z nás je to doslova představa snů. Upřímně, zde se neočekává, že z těchto žáků budou raketoví inženýři. Stačí, když se tito mladí indiáni naučí číst, psát a počítat.
Source: bomathisen.no
12.8. 2019
2213.
Bo Mathisen, Wajapi tribe
951 x 634 pix
Přesně takto jsem si představoval Atreje, když jsem jako kluk žil ve svém světě fantazie. Indiáni a Říše Fantasie podle not Michaela Ende. Indiánský Atreju. Věk, tvář, vlasy, tělo, oděv... Mám na mysli toho chlapce uprostřed fotografie. Pochopitelně. Kouzlo Atreje je, mimo jiné, v tom, že nikdy nezestárne. Neexistuje dospělý Atreju. Snad proto jsem nikdy nepřijal fakt,
že jeho filmový představitel (Noah Hathaway, NES 1984) už dávno není tím... chlapcem. Tohle jsem mu nikdy neodpustil. :)
Source: bomathisen.no
11.8. 2019
2212.
Bo Mathisen, Wajapi tribe
423 x 634 pix
Prales jako hřiště pro ta nejúžasnější dobrodružství. Z bezpečného pohledu z tuzemska, tedy z bezpečného místa vzdáleném tomuto pralesu mnoho tisíc kilometrů.
Source: bomathisen.no
10.8. 2019
2211.
Bo Mathisen, Wajapi tribe
423 x 634 pix
Indiánské obřady, šamanské procedury a slavnosti. Pro tyto indiánské kluky to je běžná součást jejich životů. Tedy zatím. Něco je opravdové, něco je už jen hrané (pro návštěvníky) a co přinese budoucnost je... nejisté. Obsah těchto indiánských eventů se možná brzy zcela vyprázdní, pokud se už dávno nevyprázdnil, a zůstanou jen ty kulisy a kostýmy před platícími turisty z ameriky, evropy a asie.
Source: bomathisen.no
9.8. 2019
2210.
Camp Nigge-cu-bing, Foley Historical Group, 8/8, vintage the 1930’ era
Berny Chisholm collection
613 x 985 pix
A black and white photograph of a man in a loin cloth and native head dress.
"Throughout the 1930’s good friends and life-long memories were being made at Camp Nigge-Cu-Bing.
A private camp for boys, it was located where Resort Tapatoo now stands.
Nigge-Cu-Bing was the original Indian name of our lake, meaning Lake of Many
Otters.
The Camp Director was John Percival Hagerman, known as J.P. He was first
cousin to Fred Hagerman on Delta Is., and assisted in the building of the original
cabin there in 1910..."
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
Text source:: iolra.ca
8.8. 2019
2209.
Camp Nigge-cu-bing, 7/8
944 x 1456 pix
A black and white photograph of a man in a loin cloth and native head dress with a tomahawk in his hand.
"J.P. built his own cottage near the Narrows in the early 1920’s and named it
Joymore. The original cabin actually came from Hocken’s Mill in Little Otter,
where it had been used as lodgings for some of the men who worked there
during the logging years. Later it was used for the storage of grain. J.P. bought
it for about $25 and had it dragged up the lake on the ice behind a team of horses during the winter of
1923..."
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
7.8. 2019
2208.
Camp Nigge-cu-bing, 6/8
942 x 1336 pix
A black and white photograph of a man in a loin cloth and native head dress with a tomahawk in his hand.
"Joymore was enjoyed over the years by J.P., his wife, Miriam, and their four children, and remains
in the family to this day. In 1930, with years of camping experience in the U.S. and Canada, as well as an outstanding athletic
and education background, J.P. opened Camp Nigge-Cu-Bing’s doors to boys of all ages. His own sons
attended the camp as well. J.P. also made a point of having boys from the U.S. attend the camp in
hopes that ‘such associations would result in enduring friendships and the furtherance of international
good-will’ (as stated in the camp brochure)..."
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
6.8. 2019
2207.
Camp Nigge-cu-bing, 5/8
948 x 1286 pix
A black and white photograph of a man standing with a spear, tomahawk, wearing a loin cloth and a head dress.
"They learned many skills there – swimming, diving, canoeing, sailing, paddling, etc. It was not your
ordinary camp, as it was mainly an ‘out-trip’ camp, with organized canoe trips frequently planned. The
junior boys, from age 8 to 12, would be gone for about three days, portaging through to Scott and
Three-Legged Lakes. The older boys’ trips (ages 13-15) would last at least a week, taking them as far
away as Bala..."
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
5.8. 2019
2206.
Camp Nigge-cu-bing, 4/8
617 x 847 pix
A black and white photograph with five males. The one in the middle has a head dress on and on either side of him are young men with what looks like weapons and on the ends are young boys.
"Once a summer, the senior boys (over 15) would canoe all the way to Algonquin Park
and back – a trip that would take them about two weeks. J.P. would ship crates by rail to Joe Lake in
Algonquin so as to replenish their supplies for the return trip. Regattas were always being held at the camp, but once
a year they would hold a big one, inviting all the
cottagers on the lake to participate..."
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
4.8. 2019
2205.
Camp Nigge-cu-bing, 3/8
810 x 557 pix
A black and white photograph of young men with head bands with feathers attached to them. They look like they are dancing. One of the boys has a bow and arrow. There are older men behind them watching from in front of a tepee.
The campers would
also compete in the Parry Sound Regatta against other
camps who came from all over, including Michigan. Cottagers were also invited to a pageant one night
each summer, where all the boys, dressed for the part, would perform Indian dances around a campfire..."
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
3.8. 2019
2204.
Camp Nigge-cu-bing, 2/8
1405 x 929 pix
A black and white photograph of a man standing in his Native appearl with boys performing what looks to be a ceremony around a fire.
"The camp ran until 1940, when most of the leaders were beginning to enlist in military services..."
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
2.8. 2019
2203.
Camp Nigge-cu-bing, 1/8
1218 x 626 pix
A black and white photograph of a group of young men stading in a circle around a fire pit. They are wearing loin cloths and reaching to the sky.
"Those were the days! What better memories and outdoor experiences could a boy ask for than those
from Camp Nigge-Cu-Bing on beautiful Otter Lake!"
Written by Cathy Morrison
Source: images.ourontario.ca/FoleyHistory
1.8. 2019
This page is part of a website project dedicated to loinclothed theme. Homepage is
here.